خانه / آموزش دانشجویان و پزشکان / طرح توسعه محور مبتنی بر شواهد پیشنهادی جهت ادامه آموزش مجازی و آغاز آموزش حضوری کارآموزان رشته پزشکی در پاندمی کووید-19

طرح توسعه محور مبتنی بر شواهد پیشنهادی جهت ادامه آموزش مجازی و آغاز آموزش حضوری کارآموزان رشته پزشکی در پاندمی کووید-19

آموزش پزشکی و کووید 19 ، دو واژه ای که در زمانه بحرانی فعلی اثرات فراوانی بر یکدیگر گذارده اند و مولفه اول یا همان آموزش پزشکی در برهه ای تاریخی قرار گرفته است . چرا که در مقطع فعلی تصمیم گیران آموزشی باید برای پرخطرترین گروه های دانشجویی تصمیماتی بر مبنای اطلاعات ناکامل بگیرند و از طرفی اکثریت مدرسین این حوزه درگیر مبارزه با بیماری می باشند .

در تاریخ 17 مارس ، بنابر دستور AAMC/LCME ( انجمن دانشکده های پزشکی ایالات متحده آمریکا )کارآموزان رشته پزشکی از حضور در بخش های آموزشی بیمارستانی منع گردیدند . با این وجود تا زمان نگارش این مقاله همچنان ایشان به محیط های درمانی و آموزشی خویش باز نگشته اند و با وجود کاهش آمار مبتلایان در کشور های مختلف جهان ، ترس از ایجاد موج دوم بیماری به واسطه ورود ایشان به محیط های درمانی مانع بازگشایی مقاطع کارآموزی در سرتاسر دنیا شده است .

در این طرح با تکیه بر مستندات علمی و بهداشتی ، برنامه پیشنهادی مدون جهت ادامه آموزش مجازی و آغاز آموزش حضوری در مقطع کارآموزی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان گردیده است. هر چند جهت تکمیل موارد مطروحه مرتبط با آموزش مجازی در طرح پیش رو ، پیشنهاد می گردد طرح نخست مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهت آغاز آموزش مجازی در فروردین ماه  1399 و نحوه برگزاری ارزشیابی مطالعه گردد . بدیهی است ، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بنابر وظیفه محوله از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر  بررسی و اصلاح لازم در برنامه های آموزشی علوم پزشکی مانند برنامه آموزش پزشکی عمومی و توانمند سازی در امر آموزش و ارزشیابی ، این طرح را به صورت پیشنهادی جهت بررسی از سوی دانشکده پزشکی به نگارش درآورده است و اجرای طرح های آموزشی مطروحه تنها با همراهی دانشکده پزشکی و دانشجویان این دانشکده امکان پذیر است .

همچنین در ادامه طرح برنامه زمان بندی حضور دانشجویان در بخش های کارآموزی به صورت حضوری / مجازی ارائه گردیده است و در ادامه ، مستندات علمی استفاده شده جهت نگارش طرح در بخش پیوست ها آورده شده است .

همچنین ذکر این نکته ضروری است که طرح پیشنهادی ، به عنوان کوریکولوم آموزشی کارآموزان قابل استفاده نمی باشد و در صورت پذیرش کلیات طرح مطروحه ، بایستی بر مبنای اطلاعات دقیق که توسط دانشکده پزشکی ارائه می گردد ، برنامه آموزشی مدونی جهت ادامه آموزش کارآموزان طراحی گردد .

در پایان کمیته دانشجویی مرکز مطالعات دانشگاه  از نمایندگان دانشجویی ورودی های کارآموزی پزشکی ، رسانه دانشجویی بهشتی ها و شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به جهت همکاری در اطلاع رسانی و جمع آوری پیشنهادات کمال تشکر را دارد . امید است تا این طرح به همراه سایر طرح های مشابه با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد ارزیابی قرار گیرد و به مرحله اجرایی نزدیک تر گردد .

طرح توسعه محور مبتنی بر شواهد پیشنهادی برای کارآموزان پزشکی – کلیک کنید

دانلود فایل خلاصه طرح — کلیک کنید

همچنین ببینید

آموزش برگزاری جلسات و کلاس آنلاین در پلتفرم های زوم ، ادوبی کانکت و اسکای روم

  اپلیکیشن Zoom بستری برای برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس، صدا کنفرانس، وبینار (سمینار …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *